شب زنده داران

شب زنده داران

به نام خداوندی که فریاد رس فریاد خواهان است

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

ساعت

امکانات


مجعولات فریبنده !

بیگانه سیبری


چندی پیش یک خبر حیرت انگیز سایت های اینترنتی را تحت تاثیر خود قرار داد و سایت ها و بلاگ های فارسی زبان نیز به پوشش خبری آن پرداختند . خبر حاکی از یافتن جسد موجود بیگانه ای بود که در سیبری کشف شده و به احتمال زیاد حاصل از حادثه بوده است که برای بشقاب پرنده موجود ناشناخته رخ داده بود . اما آیا این تنها گزینه برای تحلیل این خبر بود ؟!

 

 

اما در واقع  افراد پشت  پرده ی این کشف به اصطلاح هیجان انگیز 2 دانش آموز بودند که بعدها اعلام کردند که این موجود فضایی را از نان بیات ساخته اند . تیمور هیلال 18 ساله و کریل ولاسوف 19 ساله ویدئویی را تصویر برداری کردند که ادعا میشد از یک موجود فضایی در ایرکوتسک سیبری گرفته بودند. آنها خیلی زود به شیرین کاری خود اقرار کردند ولی زمانی بود که ویدئوی آنها در یوتیوب بیش از 700 هزار بازدید را به خود دیده بود و هم زمان صدها سایت و وبلاگ نیز به پوشش خبری همین ویدئو پرداخته بودند و در واقع کار از کار گذشته بود .

این جعل به حدی معروف شد که چندین میلیون نفر در سرتاسر جهان آن را دیدند وبه نام موجود بیگانه سیبری معروف گشت . این جعل زیرکانه دو دانش آموز به حدی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده بود که سخنگوی وزارت کشور روسیه مجبور شد شخصا به جعلی بودن آن اشاره کند .

 

بررسی ها نشان داد که این موجود نگون بخت فضایی از خرده های نان که در پوست مرغ قرار گرفته بودند ساخته شده است .سرگی ودزین ، سخنگوی پلیس نیز در باره دانش آموزان به این مورد اشاره کرد که آنها هیچ جرمی انجام نداده اند و تا کنون هیچگونه تصمیمی در رابطه با آنان گرفته نشده است .

 

هیولای دریاچه لاک نس

هیولای دریاچه لاک نس تا کنون داستان های بزرگ و کوچک بسیاری را به خود دیده است .  اما یکی از مهمترین موضوعات تصویر معروفی است که در مورد این موجود در جهان معروف شده است . این تصویر که به "تصویر جراح " نیز معروف است را دکتر کنت ویلسون در سال 1934 به روزنامه لندل دیلی میل ارسال کرد .  این اولین گزارش از دیدن موجودی عجیب در دریاچه نبود ولی یکی از هیجان آور ترین آنها  بود ، زیرا با خود تصویر موجود را  نیز به همراه داشت در واقع اگر در مورد هیولای دریاچه لاک نس جستجویی انجام دهید این تصویر به عنوان اصلی ترین تصویر ضمیمه این موضوع به شما نشان داده خواهد شد .

 

اما در سال 1975 پرده از راز این تصویر برداشته شد و مشخص گردید که این عکس با استفاده از یک زیر دریایی اسباب بازی که سر هیولایی روی آن نصب شده بود جعل شده است .

 

ویدئوی بشقاب پرنده هاییتی ( یوفو بوشهر)

ویدئوی هاییتی یکی از ویدئوی بسیار معروف درجهان است که علاقه مندان بسیاری نیز دارد . در ایران عزیزمان نیز این ویدئو با نام "یوفو بوشهر" معروف گشت و نوجوانان و جوانان ایرانی زیادی را شیفنه خود کرد که به حتی به عقیده ی برخی یکی از واضح ترین فیلم های گرفته شده از بشقاب های پرنده در جهان است .

 

 

 

اما حقیقت این ویدئو چیست ؟ حقیقت این ویدئو را میتوان در اعترافات شخصی با نام مستعار سام بارزولف جستجو کرد . این ویدئو شباهت های زیادی با ویدئوی دومینیکن دارد که بارزولف اعتراف کرد که هر دوی این ها راطی بیش از 17 ساعت با استفاده از یک مک بوک پرو و همچنین چند نرم افزار گرافیکی تجاری در دسترس مانند نرم افزار های  3Dانیمیشن مانند Vue6 ساخته است . این دو ویدئو بدون هیچ گونه اغراق کاملا به وسیله نرم افزارهای رایانه ای طراحی شده اند.

بارزولف در این باره میگوید ما بر روی پروژه ی یک فیلم در آینده کار میکردیم که طرح آن برای یک کمپانی فرانسوی بود . البته ایده ی فیلم بارزولف به گفته خودش تنها برای نگاهی جامعه شناختی بود نه چیز دیگر ، در واقع او میخواست بازخورد مردم از این چنین ویدئوهایی را متوجه شود .نقش صفحات اجتماعی چون صفحه یوتیوب در این بین نیز بسیار قابل اهمیت است . او در این باره چنین میگوید :

هنگامی که این ویدئو را آماده کردم و در اینترنت قرار دادم ، به رختخواب رفتم وتصورم این بود که شاید تعداد بازدید این ویدئو ها به دو هزار نفر برسد . صبح روز بعد که از خواب برخاستم برخلاف تصورم تعداد مشاهدات ویدئو هاییتی به بیش از 70 هزار رسیده بود  ، تنها بیشتر از چنددقیقه بعد این تعداد به 130 هزار نفر رسید و این آغاز شهرت این ویدئو بود . بارزولف نتایج آزمایش خود را سرگرم کننده ، هیجان انگیز ، اعتیاد آور وکمی ترسناک خوانده است .

برای مطالعه بیشتر لینک زیر را دانلود کرده ، ویدئو را مشاهده نموده و فایل پی دی اف را مطالعه کنید:

فایل را از اینجا دانلود کنید . 

 

پری لندن

آب وتاب یافتن پری کوچک در کشور انگلستان یکی دیگر  از شایعات اینترنتی قرن بود.

 

این شایعه و همین تصویر عده ی زیادی از مردم جهان را به خود جلب کرد . این تصویر مربوط به سال 2007 میشود . طراح این عروسک کوچک یک فرد انگلیسی به نام دن بینز (Dan Baines) میباشد که این عروسک را در یک حراجی نزدیک به 300 پوند فروخت .

 

هیولای مونتاک

داستان این موجود از سال 2008 از یک روزنامه محلی در نیویورک آغاز شد. این تصویر خبر از موجودی میداد که در ساحل پیدا شده وبسیار عجیب الخلقه مینمود . عده ای عقیده داشتند که موجود از یک دریچه زمانی گذشته و به آینده آمده است .عده ای این موجود را محصولی از  ازمایشات فیلادلفیا میدانستند و البته تشابهات این موجود و موجود سرستون پاسارگاد ایران نیز نگاه جوانان ایرانی زیادی را به این موجود جلب کرد . عده دیگر این موجود را یک لاک پشت دریایی که طی حادثه لاک آن جدا شده میدانستند . عده ای هم این موجود را یک جعل کاملا واضح میدانستند که با پوست و لاتکس ساخته شده بود .

 

فسیل شناس ، دارن نیش (Darren Naish) این عکس را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد . او با بررسی عکس چنین نتیجه ای گرفت که این تصویر به دلیل دوره دندان های جلویی حیوان و همچنین نوع پنجه ی آن بسیار شبیه یک راکون است . دلیل غیر طبیعی بودن این راکون نیز به احتمال زیاد بیش از حد ماندن در آب وتغییرات مو و بدن این حیوان به خاطر این شرایط موجود در آب بوده است .



فایل مربوط را از اینجا دانلود کنید .

 گمانه زنی دیگر هم شامل مواردی چون محصول آزمایش های نظامی ، یک سگ با تغییرات ژنتیکی و همچنین همانطور که گفتیم یک لاک پشت که لاک خود را از دست داده است میشود . ویلیام وایز (William Wise) مدیر انستیتو منابع دریایی دانشگاه استونی بروک به کمک همکارانش به تفسیر عکس پرداختند . آنها معتقدند خود این تصویر جعلی است و موجود حاضر در تصویر حاصل خلاقیت شخصی است که با مهارت با لاتکس کار کرده است . خود ایشان نیز گمانه زنی دیگر نیز دارند که میگوید امکان دارد این تصویر متعلق به گرگی از آمریکای شمالی باشد که به علت وضعیت درآب ماندن زیاد به این حال و روز افتاده است .

 

 

پاگنده ها

 

 

داستان پاگنده ها و دیده شدنشان توسط اشخاص مختلف و ثبت تصاویری از آنها نیز یکی از موضوعات بحث بر انگیز یک قرن اخیر ما بوده است .چندین عکس در این باب در فضای مجازی و برخی کتابها منتشر شد که به نوبه ی خود بدون اطلاع از پشت پرده ی آنها موضوعات جنجالی هستند .

به عنوان نمونه تصویر زیر در 20 اکتبر 1967 توسط راجر پترسون و دوستش رابرت گیمیلن گرفته شده است اما چند سال بعد باب هیرونیموس (Bob Heironimus) یکی از دوستان پترسون اعتراف کرد که به خواسته ی دوستانش لباس میمون پوشیده و درصحنه حاضر شده تا از وی عکس گرفته شود .

 

یا تصویر زیر که متئو ویتون و ریک دایر  در 15 آگوست 2008 در کالیفرنیا گرفتند . آنها ادعا میکردند تصویر یک پاگنده مرده را در تصویر گرفته اند . بعد ها مشخص شد که اعاهای انها پوچ بوده و سر پاگنده از عروسک های توخالی و پاهای آن از لاستیک بوده است .

 

 

اسکلت های عظیم الجثه

این تصویر خبر از کشف اسکلت های بزرگی در سال 2004 در کشور عربستان میداد . این خبر اولین بار در یک روزنامه بنگلادشی چاپ شد . بعد ها مشخص شد که این جعل تاریخی تنها تصاویری بودند که از یک مسابقه گرافیکی درسایت (Worth1000.com) انتخاب شده بودند.

در لینک مقابل توضیحات نشنال جئوگرافیک قرار گرفته است :      اینجا

 

باز هم به دلیل تاخیر در شروع فصل هفتم از همه شما عزیزان عذرخواهی میکنم .

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: MAT تاريخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

از ان روزی که این عالم به پا شد ، حسـین ابـن علـی ارباب ما شد ، خدا چو جام عشقی در جهان ریخت ، تجلیگاه مستان کــــربـــلا شد

نويسندگان

وضعیت آب و هوا

جستجوي مطالب

IP

design‬‏ abbasi01.Mohsen Abbasi